sexta-feira, 27 de maio de 2016

Welcome to The Bus!



Here's where the magic happens! Here's where I spend a great part of my day, the bus, a mobile clinic. 
Here patients come in every day, for check ups, for help, for love and we do our best to attend to their needs. 
Lots of people have been treated and taken good care of on this bus and lots of volunteers have worked hard. 
Here I've been called "doctor", "sister", "daughter" and "friend". Here I have been hugged and kissed out of gratitude. I've heard life stories that shocked me and almost drove me to tears. I've been told expectations and plans. 
Here I've not only given medical assistance but also had Farsi lessons and I've taught English and Portuguese. I've had my nails done by a 4 year old. I've painted and drawn true works of art with the kids. I've seen tears but I've also brought out the best smiles. 
We are now leaving it, transferring to an IsoBox in order to get a bigger, cooler and more organized place, more suitable to our needs as the camp expands. 
I'm excited with the change and I know it's for the best but I will also miss this bus! 

-

E aqui é onde a magia acontece! Aqui é onde passo a maior parte do meu dia, o autocarro, a clínica móvel.
Muitas pessoas foram já tratadas e cuidadas aqui e muitos voluntários trabalhara imenso para que tudo corresse pelo melhor.
Aqui já me chamaram "doutora", "irmã", "filha" e "amiga". Aqui já me abraçaram e deram beijinhos como sinal de gratidão. Aqui já ouvi histórias de vida que me chocaram ao ponto de me deixar à beira de lágrimas. Aqui já partilharam comigo expectativas e planos. 
Aqui não só prestei assistência médica mas também tive aulas de Farsi e ensinei Inglês e Português. Recebi uma manicure de uma menina de quatro anos. Pintei e desenhei verdadeiras obras de arte com as crianças. Presenciei muitas lágrimas mas também arranquei os melhores sorrisos. 
Durante esta semana vamos deixar este autocarro e vamos transferir-nos para uma IsoBox de forma a ter uma clínica maior, mais fresca e mais organizada, que dê uma melhor resposta às necessidades de um campo em expansão.
Estou entusiasmada com a mudança e sei que a clínica vai ser muito melhor, mas também vou sentir bastantes saudades deste autocarro!

Sem comentários:

Enviar um comentário